Jag är hellre en svensk tiger än en svensk som tiger

För första gången någonsin kan jag säga att jag låtit mig påverkas av det otroligt invecklade, tråkiga och långdragna ämnet politik. Och ENBART för jag tycker att det är så otroligt intressant att se hur fantastiskt korkade människor kan vara. Jag är inte särskilt insatt men jag är inte korkad iallafall.

Hur är det möjligt att ett parti som SD kan ta 20 stolar i den svenska regeringen? Sverige som genom alla tider varit ett liberalt, välkomnande land. Vi har hjälpt och stjälpt allt och alla.

Jo, anledningen att SD nu är i regeringen och, ännu värre, i en vågmästarroll, är helt enkelt för att vi svenskar är fega. Vi är fega och vi faller för grupptryck. Förut var det "Invandrarna kommer och tar våra jobb". Nu är det "De sitter på sina arslen och lever på VÅRA skattepengar", "De försöker inte ens lära sig svenska". Klart som tusan att SD har kunnat värva medlemmar, det är ju så fruktansvärt många som tänker så! Jag har hört dessa åsikter uttryckas genom hela min uppväxt. Svenssonsvensson sitter hemma i soffan och kollar på nyheterna på lördag eftermiddag. Nyheterna har inslag om gängbråk och Svenssonsvensson muttrar "tro fasen det, så som de där får hålla på" samtidigt sitter unge herr Svenssonsvensson på golvet och leker med sin nya minatyrvolvo, hör pappas åsikter och tar till sig dem.

Det är så enkelt! Tankar och idéer som funnits där i generationer har nu funnit en gemensam nämnare i ett litet parti med farliga åsikter.

Det sorgliga är att det är just invandrarna som tagit oss till den status Sverige som land ändå har. Ett blomstrande liberalt land i norr. Efter andra världskriget var Sverige i desperat behov av arbetskraft. Vi välkomnade alla. Vi tog oss till toppen medan resten av Europa låg i spillror. Det här vet varenda svensk som slutat nian de senaste 50 åren. Å andra sidan har jag läst inlägg från och sett klipp med sverigedemokrater, och det verkar inte som om de var särskilt uppmärksamma under skolåren.

Visst är det kul att läsa folks kommentarer där de klagar på att invandrare inte lär sig svenska samtidigt som man i dessa inlägg kan hitta ett x antal felstavningar och grammatiken ska vi helst inte prata om. Haha! Vi svenskar är bra dumma! Det får mig att le, även om jag inte borde. Fast det klart, man måste väl försöka hitta det som går att le åt nu när ens eget fosterland helt tappat ansiktet inför resten av världen. Bra jobbat svenska folket. "Jimmie Åkesson, talalalala" klingar i öronen. Men en svensk tiger, låt det hända, allt annat är fel ur en demokratisk synpunkt. Jaja, det är vi som ska stå till svars inför våra barn sen. "Nä, vi reagerade inte..." Svenssonsvensson reser sig inte ur soffan för lite främlingsfientlighet.

Men hur kommer det att se ut om fyra år? Förhoppningsvis kan jag beskåda det eländet från en ö i atlanten, för här tänker jag ju inte stanna längre än nödvändigt. Ska nog börja plugga inför det där brittiska medborgarskapstestet redan nu...

Ingenting positivt kan komma utav att ha SD i regeringen. Men det är vi som har satt dem där och det är BARA vi som kan knuffa dem ur sina stolar om fyra år. Tills dess kan man ju bara hoppas att alla andra partier spelar sina kort rätt och slutar göra ett mobboffer av SD. Mobbing skapar sympatiröster, och det räcker väl med att Sveriges mest korkade människor röstar fel, inte ska de snälla också dras ner i SD-träsket. SD må vara dumma, men inser nog att man kan använda skolgårdsmobbningen till sin fördel.

Som avslutning på detta inlägg tänkte jag bara påpeka att Hitler och hans anhängare inte tog sig till makten med "Vi ska gasa ihjäl 6 miljoner judar" som valslogan. och neeeeej, jag jämför inte SD med nazister, inte alls!

Därmed är min korta karriär som politisk skribent helt över, jag lovar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0