He awoke one morning from uneasy dreams and found himself transformed in his bed into a gigantic insect

Det går långsamt nu. Eller fort.. beror ju lite på hur man ser det. Vi har precis fått våra tentafrågot för den här kursen och det är mycket som ska göras på kort tid. Inget blir ju bättre av att på föreläsarna är lite flummiga. De är intressanta att lyssna på, men man undrar ju om de verkligen har hållt sig till ämnet nu när man ser vad det är för frågor man ska svara på.

Idag har jag läst, för omväxlings skull. Fyra texter somegentligen skulle lästs tills dagens föreläsning, men eftersom vi inte fått dem var ju det en omöjlighet. Texterna är tråkiga och komplicerade och har absolut ingneting med tenta frågorna att göra. Så det känns ju bra! Bara en hel eftermiddags och kvälls läsning utan något direkt resultat. Eller ja, liiiite upplyst kanske jag är.

Morgondagen ska spenderas på biblioteket. Jag ska göra något så spännande som att ta med mig datorn dit och sitta där och försöka svara på Gabors andra fråga. Hur det ska gå till vet jag inte, men jag vill iallafall ha hunnit halvägs, helst klart innan jag går därifrån.

Några i klassen ska träffas på fredag för att bolla ämnet mellan oss lite. Jag vill ju helst vara färdig med Gabors del vid det laget, men ska ändå ta mig dit för att höra lite hur de andra tänker. Det bästa vore ju om jag har allt klart på tisdag, för sen kommer Will och då kommer jag ju inte kunna koncentrara mig på narrativa analyser. Planen är väl att ha så mycket som möjligt klart så jag bara behöver korrekturläsa ochfinslipa när han är här. Det kräver dock självdisciplin... Hmmm.. Inte min starkaste sida direkt.

På onsdag kommer han iallafall och som jag längtar! Jag saknar honom så fruktansvärt mycket.



Kommentarer
Postat av: malin

Om det är något jag lärt mig på högskolan så är det vad mycket skit man får läsa för att faktiskt komma fram till själva kunskapen man behöver. Så enjoy, du har många onödiga texter kvar att läsa! =P

2010-09-23 @ 08:49:17
URL: http://omeletten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0