ethos, pathos, logos

Life in the wide world goes on much as it has these past age, full of its own comings and goings, scarcely aware of the existence of.. you get the point.

Idag var det alltså föreläsning igen. Den första sen i måndags förra veckan. Mer än en veckas uppehåll gör att det känns lite tungt att gå tillbaka och sätta sig i en lektionssal. Särskilt när man inte gjort det som tydligen förväntades av en.

När jag hittade klassen i korridoren förstod jag snart på den allmäna jargongen att minsann ingen kommit på någon fråga, vilket ju innebar att jag inte behövde skämmas. Klockan blev ett och ingen lärare dök upp så vi gick in och satte oss i salen och väntade. Några minuter senare snubblar en tjej med lila hår in i föreläsningssalen. Hon ser inte ut att vara mycket mer än 25 och har svart halvtutu, röda accesoarer, ansiktspiercingar, vita tights med svarta prickar på och lilafärgat hår, sprayat åt ena sidan. Yes! Äntligen har vi fått en sån där intressant "arty" lärare. Man blev glad, och föreläsningen var intressant även om det mest var terminologi vi gick igenom.

Eftersom det var ny lärare blev det ett sånt där härligt litet upprop där alla berättar lite om sig själva. Fick hela klassen att skratta när jag berättade att jag kom från en liten by utanför Sveriges sorgligaste stad Falköping. Lärarns kommentar var; ja, jag har hört något om det...

Men killen som kom från Byn i Härjedalen fick nog flest kommentarer. "Byn"...

Efter lektionen tog fick jag ihop en hel del på en fika. Trevligt att lära sig lite om dem man inte pratat med. Illa egentligen att man inte pratat med alla när det bara är 18 pers i klassen. Byggde t.o.m. upp tillräckligt med mod för att fråga otäcka Kubrick-killen, men han skulle hem och rasta hunden...

Sen jag kom hem har jag kollat på en film om dataspelsnördar, veckans läxa... Yes, livet är som det ska vara :) och nu är det Will-time på skype :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0